INREGISTRAREA ACTULUI DE NASTERE

  • certificatul medical constatator al naşterii;
  • actul de identitate al mamei;
  • actul de identitate al declarantului;
  • certificatul de căsătorie al părinţilor copilului dacă aceştia sunt căsătoriţi;
  • certificatul de naştere al mamei în cazul în care nu este căsătorită;

Si dupa caz:

  • declaraţia de recunoaştere a copilului, semnată de ambii părinţi, dacă aceştia nu sunt căsătoriţi;
  • declaraţia cu privire la nume, semnată de ambii părinţi, în cazul în care aceştia sunt căsătoriţi, dar au nume de familie diferite;
  • declaraţia ambilor părinţilor cu privire la nume, atunci cand au ales altul decât cel trecut în certificatul de constatare a naşterii;
  • dispoziţia primarului cu privire la numele pe care îl primeşte copilul în situaţii speciale;
  • aprobarea primarului dată pe declaraţia scrisă când înregistrarea copilului se face peste termenul de 15 zile şi până la împlinirea unui an;
  • sentinţa judecătorească de înregistrare a naşterii când copilul a împlinit vârsta de 1 an;
  • sentinţa judecătorească de înregistrare a naşterii copilului născut în străinatate în cazul în care nu a fost înregistrat nici la oficiul consular român şi nici la autorităţile statului respectiv ori a fost înregistrat cu date nereale, însoţită de dovada eliberată de către Direcţia Generală de Evidenţă a Populaţiei, din care să rezulte că s-au facut verificarile necesare.

INREGISTRAREA ACTULUI DE CASATORIE

Acte în original şi copii, traduse şi legalizate ori certificate de ofiţerul de stare civilă din care să rezulte desfacerea casatoriei anterioare, dacă este cazul, cum ar fi:

a) certificate de deces al fostului soţ;

b) certificatul de despărţenie sau de divorţ (eliberat în perioada 1951-1960);

c) certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunea de desfacere a căsătoriei;

d) sentinţa de divorţ rămasă definitivă şi irevocabilă pentru divorţurile pronunţate între 08.10.1966 şi 31.07.1974, cu menţiunea că s-a înscris divorţul pe actul de căsătorie în termen de 60 de zile de la pronunţare; şi dup caz:

  • aprobarea primarului pentru încheierea căsătoriei în afara sediului primariei;
  • aprobarea primarului pentru încheierea căsătoriei înainte de termenul legal;
  • aprobarea primarului Municipiului Bucureşti în cazul existenţei unor impedimente rezultate din condiţiile de vârstă sau rudenie;
  • dovada eliberată ori autentificată de misiunile diplomatice sau oficiile consulare acreditate în România în cazul căsătoriei unui cetăţean străin din care să rezulte că sunt îndeplinite condiţiile de fond cerute de legea sa natională pentru încheierea căsătoriei;
  • declaraţia notarială a cetăţeanului apatrid sau străin din care să rezulte că sunt îndeplinite toate condiţiile cerute de legea sa naţională pentru încheierea căsătoriei în cazul în care pentru statul respectiv nu există misiune diplomatică sau oficiu consular acreditat în România;
  • prezentarea autorizaţiei traducătorului sau interpretului în cazul căsătoriei cetăţenilor străini care nu cunosc limba română sau a surdomuţilor;
  • aprobarea ministrului apărării naţionale, a ministrului administraţiei şi internelor, a ministrului de justiţie ori a conducatorilor serviciilor apărării şi siguranţei naţionale, în cazul căsătoriei cadrelor militare active cu cetăţean apatrid sau străin (care nu are exclusiv cetăţenia română).

INREGISTRAREA ACTULUI DE DECES

  • certificatul medical constatator al decesului;
  • actul de identitate al celui decedat;
  • certificatul de naştere;
  • livretul militar sau adeverinţa de recrutare pentru persoanele supuse obligaţiilor militare;
  • actul de identitate al declarantului;

Si dupa caz:

INREGISTRAREA ACTULUI DE NASTERE AL COPILULUI ABANDONAT IN SPITAL

  • referatul reprezentantului autorităţii tutelare din cadrul primăriei în raza căreia a fost abandonat copilul;
  • certificatul medical constatator al naşterii;
  • procesul verbal încheiat de politie, conducătorul unităţii sanitare şi reprezentantul autorităţii tutelare din cadrul primăriei;
  • dispoziţia primarului cu privire la numele de familie şi prenumele copilului, dacă acestea nu se cunosc

INREGISTRAREA ACTULUI DE NASTERE AL COPILULUI GASIT

  • declaraţia scrisă a persoanei care l-a găsit ori referatul autorităţii tutelare din cadrul primăriei în raza căreia a fost găsit copilul;
  • procesul verbal întocmit de poliţie, medic şi reprezentantul autorităţii tutelare din cadrul primăriei;
  • dispoziţia primarului cu privire la numele de familie şi prenumele copilului.

INSCRIEREA MENTIUNILOR DE SCHIMBARE A NUMELUI IN REGISTRELE DE STARE CIVILA

  • decizia de schimbare a numelui;
  • cerere (în cazul cetăţenilor care îşi schimbă numele în străinatate);
  • cerere privind aprobarea primarului pentru înscrierea menţiunilor de schimbare a numelui titularului şi al părinţilor când actul a fost scris în altă limbă decât cea maternă ori cu ortografia altei limbi şi eliberarea certificatelor ca urmare a înscrierii acestei menţiuni;
  • certificate de stare civilă

INSCRIEREA SCHIMBARII NUMELUI PE CALE ADMINISTRATIVA

Si dupa caz:

  • certificate de căsătorie şi copie legalizată;
  • certificate de naştere ale copiilor minori şi copii legalizate;
  • alte decizii de schimbare a numelui, dacă au existat, ale titularului sau ale părintilor;
  • hotărârea judecătorească de schimbare a sexului;
  • consimţământul unuia dintre părinti cu privire la schimbarea numelui copilului minor când este cerută de către celalalt părinte;
  • copie de pe decizia de aprobare a autorităţii tutelare când părinţii nu se înţeleg cu privire la schimbarea numelui copilului;
  • consimţământul dat în forma autentică al celuilalt soţ în cazul schimbării numelui de familie comun purtat în timpul căsătoriei;
  • încuviinţarea autorităţii tutelare, când cererea de schimbare de nume este făcuta de către tutore;
  • orice alte documente în sprijinul cererii;
  • taxa extrajudiciară de timbru;

ACTE NECESARE PRIVIND ÎNSCRIEREA MENŢIUNII SCHIMBĂRII DE NUME /PRENUME PENTRU CETĂŢENII CARE ŞI-AU SCHIMBAT NUMELE ÎN STRĂINATATE:

  • cerere;
  • certificate de schimbare a numelui / prenumelui eliberat de autorităţile altui stat;
  • copie xerox;
  • traducere legalizată a certificatului de schimbare a numelui;
  • certificate de stare civilă (în original şi copii legalizate).

INSTITUIREA TUTELEI ASUPRA MINORULUI RAMAS FARA OCROTIRE PARINTEASCA

ACTE PRIVIND MINORUL:

  • Certificatul de naştere al minorului (original şi copie).
  • Certificat de deces al părinţilor (original şi copie) sau actul care dovedeşte că minorul este lipsit de ocrotirea ambilor părinţi (hotărâre judecătorească definitivă de decădere din drepturile părinteşti, de punere sub interdicţie, de declarare a morţii sau a dispariţiei, etc.).
  • Decizia privind acordarea pensiei de urmaş şi un talon de pensie (original şi copie).
  • Acte de proprietate privind bunurile minorului (original şi copie).
  • Declaraţia de consimţământ a minorului care a împlinit 10 ani, privitor la numirea tutorelui.
  • Actul de identitate al copilului care a împlinit 14 ani (original şi copie)

ACTE PRIVIND PERSOANA CARE SOLICITĂ INSTITUIREA TUTELEI ŞI NUMIREA ÎN CALITATE DE TUTORE

  • Cerere adresată domnului primar, prin care se solicită instituirea tutelei.
  • Certificat de naştere, căsătorie (original şi copie).
  • Adeverinţă de salariu / talon de pensie.
  • Certificat medical tip eliberat de policlinica teritorială de sector, din care să rezulte ca solicitantul este apt să fie numit tutore.
  • Certificat de cazier judiciar.
  • Acte de proprietate / contract de închiriere privind locuinţa solicitantului.
  • Ancheta socială
  • Actul de identitate al solicitantului (original şi copie)

RECONSTITUIREA SI INTOCMIREA ULTERIOARA A ACTELOR DE STARE CIVILA

  • cerere tip;
  • dovadă din care să rezulte că actul de stare civilă nu a fost întocmit sau că registrul de stare civilă a fost pierdut ori distrus;
  • orice alte acte doveditoare în sprijinul cererii;
  • avizul Serviciului de Evidenţă Informatizată a Persoanei;
  • dispoziţia primarului asupra înregistrarii actului;
  • actul de identitate.

NUMIREA CURATORULUI PENTRU REPREZENTAREA/ASISTAREA COPILULUI MINOR LA INCHEIEREA UNOR ACTE JURIDICE

  • 1. Cerere tip;
  • 2. Certificat de naştere copil / copii;
  • 3. Certificat căsătorie părinţi;
  • 4. Act identitate părinţi şi copil (dacă a împlinit 14 ani);
  • 5. Certificat deces părinte (dacă este cazul);
  • 6. Hotărâre divorţ părinţi (dacă este cazul);
  • 7. Declaraţie tip completată şi semnată în faţa delegatului autorităţii tutelare de către persoana care va fi numită curator;
  • 8. Act identitate al persoanei care va fi numită curator;
  • 9. Declaraţie tip completată şi semnată în faţa delegatului autorităţii tutelare de către minorul care a împlinit 14 ani;
  • 10. Documente privitoare la actul juridic pentru a cărei încheiere se solicită încuviinţarea: (după caz-certificat de deces la succesiuni, testament, certificat moştenitor, act proprietate asupra bunurilor care fac obiectul contractului, antecontracte, extrase de cont, etc.);
  • 11. Alte documente necesare în raport cu cererea formulată.

 

Notă:

Documentele se depun în copie xerox, după verificarea conformităţii copiei cu originalul

Petiţionarul va avea asupra sa documentaţia de mai sus în original şi copie.

ELIBERAREA LIVRETELOR DE FAMILIE LA CERERE

  • cerere;
  • actele de identitate ale soţilor în original şi copii xerox;
  • certificatul de căsătorie în original şi copie xerox;
  • certificatele de naştere ale copiilor în original şi copii xerox;
  • şi dupa caz:
  • actele de identitate ale copiilor în original şi copii xerox;
  • certificatul de deces al unuia dintre soţi sau copii în original şi copie xerox;
  • hotărârea judecătorească de divorţ;
  • hotărârea judecătorească de adopţie;
  • orice document care atestă modificarea relaţiilor de autoritate parentală, încredinţare sau plasament familial al copiilor;
  • cerere pentru completarea livretului de familie în cazul naşterii unui alt copil;
  • cerere pentru actualizarea datelor de familie ca urmare a divorţului, schimbării numelui, modificarea relaţiilor parentale, etc..

OBTINEREA DISPOZITIEI DE INSTITUIRE A TUTELEI ASUPRA PERSOANEI PUSA SUB INTERDICTIE JUDECATOREASCA

  • 1. Cerere tip
  • 2. Documente privitoare la persoana interzisă
  • 2.1 Hotărârea judecătorească de punere sub interdicţie, definitivă şi irevocabilă – în original
  • 2.2 Certificat de naştere – în copie
  • 2.3 Certificat de căsătorie, (dacă e cazul) – în copie
  • 2.4Certificat deces soţ / soţie (dacă e cazul) – în copie
  • 2.5 Act identitate, copie simplă
  • 2.6 Dovadă venituri (talon pensie, alte venituri) – în original
  • 2.7 Dovada îngrijirii persoanei într-un centru special de recuperare şi reabilitare neuropsihică (dacă e cazul) – în original
  • 2.8 Dovada dreptului de folosinţă sau de proprietate al bolnavului/vei asupra locuinţei – în copie
  • 2.9 Acte de proprietate asupra bunurilor bolnavului / bolnavei, dacă e cazul – în copie

Documentele menţionate la pct. 2.2-2.9 se depun în copie xerox, după verificarea conformităţii acestora cu originalul.

  • 3. Documente privitoare la persoana care solicită numirea în calitate de tutore
  • 3.1 Act identitate în copie
  • 3.2 Certificat de cazier judiciar, în original
  • 3.3 Certificat medical (tip, timbrat) din care să rezulte că petiţionarul(a) este apt(ă) pentru a fi tutore, eliberat de unitatea medicală de la domiciliul acestuia (acesteia) – în original
  • 3.4 Certificat naţştere – în copie
  • 3.5 Certificat căsătorie, deces soţ/soţie, hotărare divorţ, dupa caz – în copie.
  • 3.6 Dovada venituri (adeverinţa salariu, talon pensie) – în original
  • 3.7 Dovada dreptului de folosinţă / proprietate asupra locuinţei – în copie
  • 3.8 Declaraţie pe propria răspundere dată de petiţionar că nu se încadrează în situaţiile prevăzute de art. 117 din Codul familiei în original

Documentele de la pct. 3.1-3.7 se depun în copie, după verificarea conformităţii copiei cu originalul

  • 4. Declaratie notarială sau dată în faţa delegatului autorităţii tutelare din partea rudelor persoanei pusă sub interdicţie, până la gradul IV inclusiv, prin care acestea îşi exprimă acordul cu privire la numirea petiţionarului / petiţionarei în calitate de tutore.

 

Notă: După depunerea cererii şi a documentaţiei complete, se va efectua ancheta socială.

 

Formulare

 

» Inregistrarea actului de adopţie

» Cerere tip de eliberare duplicate după certificate pierdute, furate ori distruse

» Cerere privind instituire curatelă

» Cerere tip pentru eliberarea dovezilor

» Înscrierea menţiunilor privind recunoaşterea paternităţii

» Transcrierea actelor încheiate în străinătate